"Els veïns estan cansats de veure obres contínues a les voreres”

 ENTREVISTA

Francesc López Guardiola

Regidor de l'àrea de Manteniment i Via 

Pública de Badalona


"Els veïns estan 

cansats de veure obres 

contínues a les voreres”

MIQUEL BORRÁS

A inicitiva de l'àrea de Man-teniment i Via Pública de Badalona, s'ha constituït una missió de treball que agrupa aquest ajuntament amb els de Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià del Besòs, Montgat i Tiana, per intentar coordinar l'acció de les empreses de subministres que actuen en el seu territori.

    -¿Quins temes es tracta-ran en aquesta comissió de treball?

    - El que pretenem primer és fer un llistat de conflictes entre els nostres ajuntaments i les companyies de serveis, i mirar de fer alguna pressió conjunta des de l'administració. Intentarem també unificar les ordenances municipals que regulen les obres d'aquestes companyies en la via pública i, en un termini més llarg, procurarem que a totes les noves vies de comunicació hi hagi galeries de serveis que unifiquin la totalitat de les xarxes de subministres existents. D'aquesta manera, quan hi hagi una avaria no caldrà aixecar tots els paviments.

    - ¿Quines són les activitats d'aquestes companyies que causen més molèsties als ciu-tadans?

    - Els ciutadans estan cansats que cada poc temps la vorera de davant de casa seva sigui aixecada per avaries o altres coses i, a més, aquestes obres no acaben d'estar ben senyalitzades ni s'informa prou al ciutadà de què és el que s'està fent.

       - ¿De qui pensa vostè que és la culpa? De les companyies o de les empreses que fan les obres?

       - Normalment les companyies fan una subcontractació d'obres, però la responsabilitat de l'obra la tenen les companyies de serveis, i és amb qui nosaltres hem de tractar. A més a més, són aquestes companyies les que demanen les autoritzacions per fer les actuacions.

       - ¿Per què és necessària una coordinació amb altres municipis?

       - Perquè hi ha un continu urbà i moltes vegades una mateixa obra agafa dos municipis diferents. Però també hi ha la raó que la pressió cap a les companyies pot donar millors resultats si es fa entre uns quants ajuntaments.

        - ¿Per què costa tant planificar bé les obres?

        - És un problema històric. Les companyies per si mateixies només planifiquen segons les seves necessitats i interessos; per això, sense la intervenció de l'administració es fa molt difícil.

         - ¿Es pot solucionar el problema modificant les ordenances?

          - El canvi de les ordenances pot ajudar al fet que se senyalitzin millor les obres o que la vorera sigui restaurada correctament. El problema és que hi ha algún ajuntament que no té ordenances de cales i canalitzacions o està antiquada, per això valdria la pena unificar-les.

           - ¿Es crearà alguna mancómunitat de serveis?

           -  D'entrada no tenim clar què és que hauríem de constituir ni com; però, si aconseguim els objectius primers d'unificar i coordinar les nostres actuacions i aconseguim l'objectiu segon d'implicar i convèncer les companyies que hi participin, el tercer pas hauria de ser la constitució d'algun organisme més formal. Pot ser una mancomunitat o una empresa mixta.

            - ¿Creu que les companyies estan interessades en un organisme coordinador?

            - Jo espero que sí. De tota manera, primer ens hem de coordinar les institucions i després invitarem les companyies a participar en alguna mena de plataforma conjunta. Costa de superar determinades inèrcies, però davant d'una millora objectiva de la qualitat de vida estic segur que hi col.laboraran. ■




Comentarios

Entradas populares de este blog

Obiols tiende la mano a los jóvenes del PSC Xavier Soto sigue de líder en la JSC

En record del Congrés de “Les Sortides del Túnel”, 40 anys després

Libro: Moments del socialisme català. Josep M.Sala.