Compartir el repte - Xavier Soto
Diari de Barcelona. Diumenge, 8 de desembre de 1991
BARCELONA
OPINIÓ
Compartir
el repte
Xavier Soto*
Diumenge passat vaig ser a Zeleste. M'hi vaig apropar amb la diputada Anna Batllebò i amb el nou regidor de Joventut de l'Ajuntament de Barcelona, en Francesc Trillas. Acceptarem la proposta de compartir el repte que tota la societat té en la lluita contra la sida.
La festa va constituir un èxit aclaparador., Tota una gentada d'artistes ho van fer possible amb al seva col.laboració desinteressada.
Es va viure un magnífic espectacle, tot un festival de celebració de la vida i d'exaltació de l'amor. La reunió de Zeleste ha constituït un veritable triomf en la batalla de conscienciació de la societat barcelonina i catalana sobre la necessitat de no escatimar cap esforç en la recerca de solucions efectives al problema de la sida.
Però l'èxit d'aquesta convocatòria ha d'agrair molt als afanys d'un reduït grup d'homes i de dones que estan posant moltes hores i idees al servei d'aquesta noble causa. Ja el 1981 els nostres companys de San Francisco van donar la primera veu d'alarma. Gràcies al seu coratge i al seu entusiasme s'han fet passos de gegant.
Mentre que altres persones i significades institucions miraven cap a altres llocs, ells es van posar a treballar i en menys d'una dècada hem aconseguit saber molt de la sida, molt més que sobre altres malalties. Avui és ja tota la societat la que té plantejat el gran desafiament de trobar-hi les sortides.
Hi ha raons per l'esperança. Tot apunta que abans del final de la dècada es disposarà d'una vacuna i que no es trigarà gaire temps a tenir uns fàrmacs que allargaran la vida dels malalts fins al punt de convertir la sida en una malaltia crònica no progressiva.
Ara bé, la major raó per l'esperança és, sens dubte, la bona feina d'aquest petit grup de voluntaris que un dia van organitzar una festa com la de diumenge, un altre van donar suport material i humà als seropositius i un altre es van manifestar en un intent de conscienciar la societat i les administracions públiques de la gravetat d'aquesta malaltia.
Ens van comentar que l'any que ve l'escenari de la festa serà el Palau Sant Jordi. Estic convençut que serà un marc petit i que tots contribuirem a omplir-lo. En tot cas, el que s'aconseguirà, com diumenge passat, serà emocionar, divertir, sorpendre, fer-nos sentir junts i, sobretot, fer descobrir l'amor a una societat que necessita beure d'aquesta poció com de l'aigua quotidiana. ■
Comentarios
Publicar un comentario