Trillas vol l'ajut de l'Església per pactar amb la Generalitat
JOVENTUT
Trillas vol l'ajut de
l'Església per pactar
amb la Generalitat
DdB
Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona demanarà a l'arquebisbat que faci de mitjancer davant de la Generalitat per afavorir la posada en marxa de programes conjunts destinats als joves davant de la inexistència de col.laboració en aquesta matèria.
El nou regidor de Joventut, el socialista Francesc Trillas, ha manifestat a l'agència Efe que les relacions entre el consistori i l'executiu català, "han estat dolentes fins ara", perquè el govern de la Generalitat "considera que cada administració ha de desenvolupar de manera unilateral els projectes destinats a la joventut".
Trilles, partidari d'una millora de la situació actual, pensa que l'Església catòlica pot ser l'interlocutor vàlid per arribar a un acord i una millora del clima institucional. "Els màxims responsables eclesiàstics han de saber que l'Ajuntament reconeix la seva influència moral entre els joves", va dir Trillas.
El regidor socialista va afirmar que la primera petició que l'Ajuntament elevarà a la Generalitat és el traspàs al consistori de dues ludoteques -situades a Ciutat Vella i a Sant Andreu- així com la gestió d'una entitat juvenil de l'alberg Verge de Montserrat.
Trillas creu que "no té cap sentit que l'administració autonòmica gestioni dues ludoteques, perquè s'hi ofereix un servei directe al ciutadà i l'Ajuntament posseeix experiència en aquest àmbit, ja que és propietari de centres similars en altres punts de la ciutat".
El març es constituirà una comissió interdepartamental per la joventut que serà integrada per vint tècnics de les àrees municipals per tal d'avaluar l'estat d'execució del projecte jove, que defineix la política municipal en materia de joventut.■
Foto: Francesc Trillas
Comentarios
Publicar un comentario